woensdag 17 november 2021

Dat gaat naar Den Bosch toe!

 


Gisteren thuis, morgen thuis, vandaag uit. Dat leek me een goede afwisseling.
Woensdag is er markt in 's-Hertogenbosch.



Hoewel ik niet zo van grote plaatsen houd en het in Den Bosch meestal matig gaat vond ik het vandaag toch weer een uitdaging om met mijn vrije en fanatieke speelstijl daar weer eens te gaan opereren.
Bij aankomst viel er een buitje. Twijfelend of ik niet eerst met koffie zou beginnen kwam ik met een bekende marktman aan de praat.
Hij snapt mij goed. Laatst in Wijchen toen we tegenover elkaar stonden merkte hij ook al mijn methode op om eerst rustig en bedeesd te beginnen zodat de buren aan mij wennen en mij accepteren, om daarna fel van leer te trekken.
Nu merkte hij op dat het in Den Bosch voor mij niet veel op kon leveren omdat er zoveel andere muzikanten zijn en de mensen daar wel gaar van waren.
Ik merkte op dat ik het juist anders doe dan  dan de anderen, dat ik goed in vorm ben en dat het dan toch heus wel zou gaan, zeker met die sinterklaasliedjes erbij.

Mijn zelfvertrouwen heeft me nu ook weer niet in de steek gelaten. Ook het feit dat er in deze grote stad relatief veel publiek is past mij goed.
Met een tevreden gevoel fietste ik rond vijf uur met lichten aan, de stad weer uit.

Op de heenweg bij Rosmalen een opmerkelijk bordje gezien.





De fietsers worden hier uitgenodigd om te zingen.


 Een vriend heeft er ook van gehoord en dit erop nageslagen:




De terugweg verliep geheel in het donker, maar de wolken hadden plaats gemaakt voor een sterrenhemel.
In Geffen ben ik er even bij stil gaan staan om Venus te filmen.



Jupiter was ook weer aanwezig.




Thuisgekomen half acht heb ik nog even de kachel aan gemaakt en daarop de restanten van gisteren en zondag opgewarmd.
Tezamen met(alweer) een frietsnack in Oss is dit mijn warme maaltijd voor vandaag.
Een goede voortzetting van deze avond wens ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten