donderdag 25 november 2021

Henny op de ratatouille uitgenodigd.

 





Vandaag was het weer eens zover dat vriendin Henny en ik een ratatouille-afspraak hadden.



Dat was een tijd geleden de laatste keer.
Het is een recept waar ik goed in ben, maar verder ben ik culinair niet zo creatief.
Zoals altijd was ze nu ook weer met de fiets uit Oss gekomen.
Ze schuwt het duister niet en nu ook heeft ze na de laatste pont van acht uur de terugtocht aanvaard.
Bij kaarslicht vond ze het een romantisch etentje.




Er was wel iets bijzonders aan de hand. Op een gegeven moment zat er in een hap die ik nam een eigenaardig krokant zwart voorwerp, dat ik voor alle zekerheid niet doorbeet maar uit mijn mond haalde 
Bleek het een dode wesp te zijn.



Misschien is hij tijdens het koken uit het boven de kachel gelegen hout gevallen.
In insecten zitten veel eiwitten, dus ik had hem wel op kunnen eten.......

Vanmiddag rond half twee kwam eerst Jacob op visite met zijn hondje Dex.
Hij had een lekkere koek voor bij de koffie meegenomen en een boek voor mij.
Een wandeling in de wei bracht ons bij deze schapen.



Dex  had het natuurlijk ook naar zijn zin.





Voor morgen vrijdag staat er misschien weer een optreden met de accordeon op het programma, mits het redelijk weer is, maar dat is niet zeker.
Na morgen kan het zijn dat de coronamaatregelen dusdanig aangepast worden dat het niet meer gezellig zal zijn op straat, zodat het dan voor mij ook niet meer zo interessant is.
We zullen zien .

Een gezellige avond moge het desondanks zijn is mijn wens.

2 opmerkingen:

  1. Het was een sfeervol drie-sterren galadiner bij kaarslicht, gekookt op een houtkachel. Ja Gert, ratatouille is echt jouw specialiteit. Alleen niet eerlijk dat jij er (wespen-)vlees bij nam, en mijn portie strikt vegetarisch bleef 😉. Maar ondanks dat: fijn jou weer ontmoet te hebben, niet digitaal, maar gewoon 'in het echie$

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hierboven staat 'Unknown'. Domme meneer Google. Bovenstaande reactie is natuurlijk van mij: de enige echte Henny!!!

      Verwijderen