zaterdag 27 november 2021

Zaterdag dé speeldag van de week maar regen. Vanmiddag toch nog weg.

 Het leek er op dat er niks anders op zat dan thuis te blijven op de speeldag bij uitstek die zaterdag is, na veelvuldig consulteren van de weerkaarten.
Overal stonden toch hoge percentages regenkansen, hoewel iets minder in het zuiden.
Erik moest in Oijen zijn en wilde rond één uur komen als ik thuis was.
Tegen twaalf uur gooide ik hout op de kachel en maakte ik me op voor ook nog een middagje  thuis en gezellig met Erik. Het was buiten nog steeds nat.
Een kwartier later kwam daar plots verandering in, te constateren uit een lichter wordende lucht.
En mijn planning ging honderdtachtig graden om.
Het werd Oss.
Bij deze stad heb ik nog altijd iets van dat het eigenlijk verboden terrein is.
Mijn moeder vond het so wie so altijd al niks dat ik speelde voor geld omdat ze dat als schooien beschouwde.
Maar in Oss mocht ik dat toch echt niet doen omdat de mensen haar ervoor aan zouden kijken.
Op enkele uitzonderingen  na hield ik me aan dit voorschrift.
Af en toe een uurtje rond Sinterklaas of Kerst kon ik het toch niet laten.
Het artiestenbloed kruipt nou eenmaal waar het niet gaan kan.
De laatste jaren ben ik ook af en toe de dinsdagmarkt gaan doen, maar het voetgangersgebied heb ik toch meestal gemeden.
Maar vandaag dacht ik:"Waarom niet, ik ga Oss onveilig maken".
Het resultaat was een hele leuke middag met heel veel interactie met de mensen en vooral de kinderen.
Heel blij om gegaan te zijn en hiervoor gekozen te hebben.
Het is ook mooi droog gebleven tot vier uur. Toen hebben Erik en ik elkaar ontmoet in zijn huis in Oss.
Rond half acht ben ik thuis de kachel weer op gaan stoken en een bord eten is alweer achter de kiezen, een tweede bord volgt zometeen.

Van foto's maken is vandaag niet veel gekomen 
De vordering van de mouw is als volgt:




De bijbehorende tekening is nu zo ver:




Een fijn vervolg van de avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten