zaterdag 20 november 2021

Kwart voor elf thuis van retour Amersfoort.

 Net binnengestapt in mijn huisje na de onderneming Amersfoort.
Zesenveertig kilometer heen, volgens mijn GPS.
Kwart voor negen vertrokken en kwart voor twaalf stond ik er al te spelen.
Het was wederom goed fietsweer: weinig wind en niet koud.
Om te spelen ook prima, want je hoeft niet tegen de zon in te kijken, want die was er ook niet vandaag.
Het was er een gezellige drukte, zoals ik het daar ken,want vaker speelde ik hier. Maar de laatste keer
 is wel heel lang geleden.



Toch viel de animo van de mensen voor mijn muziek tegen. Hierdoor zakte de kwaliteit van mijn spel af.
Op een gegeven moment bent ik zelfs halverwege een liedje opgehouden en ingepakt en een ander plekje gevonden.
Daar verloor ik na een kwartier ook al bijna de moed totdat op een gegeven moment ik zover in de trans van de muziek was dat het publiek ook gehypnotiseerd leek te worden en de nodige aandacht met de muntjes in de koffer kwam.
Je moet soms even boven jezelf uitstijgen om het verschil te maken.
Sinterklaas was met zijn Zwarte Pieten ook weer present.



Het was al tijd om de verlichting aan te steken toen ik kwart voor vijf de stad weer achter me liet.
Amersfoort denkt al vooruit, gezien dit bord aan het begin van de stad.



Het duurde wel even tot ik het door had! Maar ik denk dat het jaartal best al eens 2050 kan zijn.


Een opvallend gebouwtje op weg ernaartoe was dit:



En nog eerder op deze zelfde heenweg stond op de pont van Eck en Wiel de tekst van dit bekende lied van Drs.P:



Over heen en weer gesproken: De terugweg ging over een ander veertje, vijf kilometer oostelijker van dat van vanmorgen.
Een kleine omweg bracht me namelijk vanavond op visite bij Ellen en Andries die in Ingen wonen.
Dit bezoek vormde de krenten in de pap van een geslaagd dagje.
Nu thuisgekomen mag ik weer lekker gaan rusten.
Een goede nacht gewenst. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten