zaterdag 6 november 2021

Totaal onverwachts in Veenendaal terecht gekomen.

 Zaterdag speeldag als het enigszins kan, maar tot vanmorgen had ik er nog niet serieus over nagedacht waar mijn ( be)roep(ing) uit te oefenen.
Maar tijdens het ontbijt kwamen mijn gedachten vaak bij Wageningen uit.
Zou dat wel verstandig zijn , want nog geen twee maanden geleden kreeg ik daar de rode kaart plus de mededeling dat als de boa me weer aan zou treffen het me op een bekeuring zou komen te staan.
Hoe groot is de kans dat dezelfde boa er vandaag ook rond zal lopen en mij nog herkent?
Ach, het kan me ook niks schelen een boete te riskeren. Het geld is voor mij toch niet belangrijk en bijzondere momenten zijn niet te betalen. 
Of zou ik voor Uden kiezen, daar is het ook weer een tijdje geleden?
Nou, zei ik tegen André bij het wegfietsen vanmorgen: Uden wordt het niet, toch maar Wageningen. De sterke zuidwesten wind geeft de doorslag.
En daar fietste ik de Veerweg af, noordwaarts, met ook nog de gedachte dat het op het eind van de veerweg rechtsaf ook nog zou kunnen  om op Wijchen af te stevenen.
Nee, het bleef richting Wageningen, met de optie, als ik de gok toch niet aan zou durven om in Rhenen te blijven steken en in dit veel rustigere plaatsje de boel op stelten te zetten. 
Rhenen ligt zeven kilometer voor het oostelijk ervan gelegen Wageningen.
Maar........mijn gedachten kregen een verrassende wending. Tien kilometer noordelijk van Rhenen ligt Veenendaal.
Daar heb ik op zaterdag nog nooit gespeeld maar is het vast en zeker erg druk in de lange voetgangerszone. Bovendien  ook markt, net als op de dinsdagen, die ik wel spelenderwijs regelmatig bezocht heb in het verleden, enkele maanden geleden zelfs nog.
Doorgereden dus na Rhenen en toen het twaalf uur was begon het spelen in een gezellige drukke ambiance van een markt die de hele dag bleek te duren.
Meteen kwam de marktmeester van de dinsdagmarkt al enthousiast zwaaiend voorbij met bloemen op een karretje. Hij is namelijk tevens koopman.
Even later ook mensen uit Alphen, die Veenendaal uitgekozen hadden voor een dagje uit.
En dan was ook nog de ontmoeting met een vrouw die in Alphen een tijdje gewoond heeft en nu Veenendaalse is.
Kreeg ik gisteren in Druten een bakje kibbeling aangeboden door mijn overbuurman/visboer, vandaag was het koffie van de kaasman tegenover me.





Kortom, het werd een feestje in deze onverwachte speelplaats.
Hier kwam geen boa me wegsturen, maar op het laatst wel een draaiorgel die precies voor mijn neus kwam staan. Met ook nog het gebaar dat het verboden was wat ik deed.
Het jochie dat meehielp was echter veel vriendelijker.


Het was voor mij toen toch wel mooi geweest. 
Er volgde een tweede bezoek aan de HEMA om vervolgens de thuisreis te aanvaarden.
In deze 
HEMA was er ook koffie met een lekker appelgebakje.
Ik werd toegelaten in de restauratie omdat mijn vinkje groen werd.



Onderweg even stilgestaan bij mooie Veluwse huisjes.




Rond zeven uur stapte ik weer in mijn drijvend huisje, beladen met friet en kroket van het cafetaria hier.
Dit is voor vandaag mijn avondeten.

Met mijn gesteldheid is het wisselend gegaan.
De afgelopen nacht is vredig verlopen op de laatste uren na.
Geen hevige pijn, maar vooral een gevoel van onbehagen dat tijdens het fietsen naar Veenendaal nog aanhield.
Daarna en nu nog steeds is het weer zoals normaal.
Vannacht zal het ook wel weer goed gaan en zonder pijnstillers , net zoals de vorige nachten.

Nog een prettige avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten