zondag 28 november 2021

Frans uit Schaijk kwam gelopen. Had lekke band vijf kilometer eerder.

 





Frans kondigde rond half twee aan dat hij zou
 komen. Een uur later belde hij dat zijn band lek was gegaan en dat hij geen reparatiespullen bij zich had.
Hij lopen en ik ondertussen kijken of ik een bewaarde kapotte binnenband kon repareren.
Daartoe moest ik eerst in mijn fietstassen de natte en kapotte plastic zak met mijn eigen materiaal halen. Die lag altijd standaard op de bodem en daar zijn al menige buien overheen gekomen. 
Nee, goed voor mijn spullen zorgen dat heb ik nooit gedaan.
Het was de gelegenheid om al die nat geworden spullen binnen te drogen te leggen en te kijken of er van al die plakkertjes nog iets bruikbaars over was.



Alles wat ijzer was zoals tangen, sleutels, bandafnemers lag volop te roesten in het regenwater. Op de kachel kon het zaakje drogen.




De reparatie van één van mijn gebruikte binnenbanden was ik wel begonnen, maar later opgegeven omdat er teveel gaten in zaten.
In een tweede binnenband zag ik geen gat en ook Frans niet die ondertussen gearriveerd was.
Zo konden we het probleem oplossen. Toen Frans zojuist met de laatste pont van acht uur zijn huisreis aanvaardde was de gewisselde band gelukkig nog steeds hard.

We hebben vanavond met zijn drieën gegeten, Frans, André en ik. Het was interessant die twee die elkaar via mij kennen bij mij aan tafel te hebben.
Het was een goede ontmoeting met interessante gesprekken tussen mensen die heel verschillend in het leven staan.

Na deze drukke dag staat er voor morgen ook iets spannends op het programma.
In Elshout bij Vlijmen is dan om tien uur de begrafenis van de vader van een vriendin van mij.
Dat wordt heel vroeg opstaan , want het zal zeker drie uur fietsen zijn, al schat Google het op twee uur.




Dat vereist nogal wat moed, zo vroeg opstaan en dan in het donker vertrekken. Bovendien is het uitkijken geblazen, want het vriest nu al en het hout van de vlonder is al glad.
" Jongen, wat ga je toch liggen vallen", hoor ik veerman Thijs zeggen.
Zolang ik maar niet echt val, dan valt het wel mee, zo denk ik maar.

Nu in ieder geval weer lekker op tijd naar bed.

Tot slot nog een plaatje van de vissers die vandaag op het water waren.




Slaap lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten