maandag 8 november 2021

Doen wat zin heeft is niet altijd doen waar je zin in hebt.

Gisteren kwam bovenstaande ter sprake tussen Erik en mij.
Maar even later, toen André terug kwam van zijn feest, was deze wijsheid zelfs actueel.
Hij was zo blij dat hij gegaan was, terwijl hij van tevoren helemaal geen zin had.
Nu werd het een middag met heel veel contacten, een weerzien met veel oude bekenden.
Het had dus duidelijk heel veel  z i n  dat hij gegaan was.

Zin had ik vandaag trouwens wel om te zagen en dat was ook zinvol. Beide betekenissen kunnen dus ook best samengaan.
André bleek ook in die stemming te zijn . Met zijn electrische zaag was hij vanmorgen flink aan het snoeien in zijn wilgenbosje.
Ik kwam erbij met mijn handzaag, bijl en handkracht.



En zo komt er weer heel wat hout vrij voor mij bestemd voor volgende winters.
Het zal wat dikkere houtjes geven dan die waarmee deze stapel is opgebouwd.


Maar ook dit dunne hout is heel welkom. Na het aanmaken is de kachel daar altijd heel blij mee.

En ondertussen vlogen hele zwermen vogels over.



En de zon ging mooi onder.


Een vriendin uit Limburg stuurde deze mooie herfstfoto:





Met mijn gesteldheid is het nog ongeveer hetzelfde: af en toe een beetje last, af en toe is het normaal.
De vorige nacht was het goed verlopen met wel continu dreiging dat het mis zou gaan.
Vandaag overdag  was het ongemak aanvankelijk aanwezig, maar tijdens de boswerkzaamheden was er niks van te merken.

Het blijft dus een beetje spannend hoe deze nacht gaat verlopen.

Een goede nachtrust is mijn wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten