vrijdag 26 november 2021

Vanochtend droog, dus naar Grave.

 

                Op weg naar Grave, in Velp.



Een blik op het weerbericht vanmorgen léerde me dat het tot half twee ongeveer droog zou blijven.
En omdat ik toch wel wilde spelen kwam de ochtendmarkt van Grave uit de bus.
De drie andere gelegenheden voor vrijdag waren twee middagmarkten en die van Geldermalsen.
Maar die was vorige week al aan de beurt geweest.
De ouwe trouwe Thijs die de pont bestuurde zei:" Wa godde toch sjouwen met die kou"?
Het was inderdaad vrij kil en bovendien is Grave een wat saaie markt geworden.
Maar ja, ik wil toch nog even aan de gang blijven, zeker nu het sinterklaastijd is.
En wie weet wordt het morgen door die straks aangekondigde maatregelen helemaal niet meer gezellig in de straten en op de markten.

Kwart over tien begon ik er met nog niet warme handen te spelen.
Dat was daardoor een beetje moeizaam, maar mijn hoofd en mijn oren werkten wel weer prima.
Enkele flitsende momenten zorgden ervoor dat ik met een goed gevoel aan de koffietafel kon gaan zitten in het mij bekende café.
Net als buiten waren de kinderen hier ook leuk.




Op het toilet trof ik behalve boeken ook een mooie tekst:



Nu, zes uur, even schrijfpauze.
Het is etenstijd samen met André.

Nu zeven uur, tijd voor de persconferentie.
Maar mijn huiswerk gaat voor.
Om te vertellen dat er op de terugweg nog even twijfel was of ik niet via Schaijk zou gaan bij Frans langs. Frans had mijn vraag of hij thuis was vanmiddag nog niet gelezen. Zou ik er op gokken en eventueel een omweg maken?
Nee, mijn fiets besloot om rechtstreeks naar huis te fietsen en daar konden we gezellig samen de overgebleven ratatouille van gisteren nuttigen. Wat inderdaad gezellig gebeurd is.

Onderweg nog even stilgestaan bij een levendig, warm aanvoelend gedoetje.



Vanmorgen op de heenweg was een man druk bezig zijn beesten eten te geven. Nu had ik meer tijd en warmere handen om een paar foto's te gaan maken.Toen kwam de man uit zijn schuurtje en we spraken elkaar. "Ik vind dit mooi", zei hij, wijzend op zijn verzameling van van alles en nog wat, die uitgestald stond op zijn terrein .

Twintig over zeven nu. André zit bij zijn televisie te kijken naar de persconferentie.
Ik word ondertussen ook nieuwsgierig en zal straks de radio eens aanzetten.
Ben benieuwd of de maatregelen meevallen.
Of worden we gerustgesteld net als hier?





Tenslotte de groetjes uit een vandaag nog gezellig Deventer.




Daaaaaaaaaaag, tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten