dinsdag 9 februari 2021

Vierendertig graden verschil.

 Vanmorgen bij het opstaan stond de thermometer binnen op min acht graden.





Maar de wind was intussen uitgewaaid en het zonnetje stond aan de blauwe hemel.
Bij het naar buiten gaan kon ik rustig de dag begroeten, zonder door de snerpende wind teruggeblazen te worden.

Het was weer als normaal, dat de warmte snel de overhand kreeg nadat de kachel aan was.
Het werd zelfs later op de dag weer bijna sauna, zoals vanouds.
Maar liefst plus zesentwintig graden prijkte op de thermometer rond vier uur en het was beter niet meer houtjes in de kachel te doen. 




Vanmorgen was het dus vierendertig graden kouder.


Mijn tekening van gisteren met de twee cirkels afgemaakt en ook moest de daaraan voorafgaande nog een finishing touch krijgen.
Waar moet ik ze toch allemaal laten? Inmiddels zijn er al weer vijf klaar van die grote jongens.
Oplossing is om ze beneden neer te gaan hangen.
Dat betekent dat het daar behalve een slaapplaats ook een tentoonstellingsruimte gaat worden.




Zo wordt de ruimte dus meer en meer gebruikt.


Voor het eerst sinds de wintercrisis heb ik vanmiddag mijn horizon verder verbreed dan mijn loopplank.
Eerst beetje gezaagd, maar al gauw vond ik het prima in het dagschema passen om de fiets op te stappen richting Maasbommel voor boodschappen.
De fiets was daar niet blij mee want is met heel wat strooizout in aanraking gekomen.
Maar ja, de ketting moet toch binnenkort vervangen worden.
Daar hadden ze onder andere spinazie uit de diepvries, die thuis gekomen hier ook in de diepvries buiten kon blijven.
Maar even later kwam het zaakjes toch in de pan terecht 
Het eerste bord, samen met aardappelen is op, nu verder met de tweede ronde.

Toen de zon onder ging deed hij iedereen de groeten. Die breng ik dus bij dezen over.





BONNE SOIRÉE oftewel een genoeglijke avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten