zaterdag 6 februari 2021

Help, het gaat vriezen in de benedenruimte.

 Hoe moet ik dit nu oplossen: Het gaat vriezen de hele week en in de benedenruimte staat de wc gekoppeld aan een chemibroyeur of zoiets. Dat is een apparaatje met een perspomp erin, dat de poep de riolering in perst.
Allemaal voor mij abracadabra, materie die ik heel mijn leven heb weten te vermijden tot Rijkswaterstaat me enkele jaren geleden ertoe dwong.
Gelukkig heeft André ervoor gezorgd dat zo'n ding er kwam en tot op heden werkt het nog ook.
Maar nu heb ik graag dat dat blijft werken en daarom moet er geen vorst in het apparaatje komen.

Vandaag een beetje al aan het experimenteren gegaan met stenen op de kachel verhitten en dan in de buurt leggen. Was een idee van Borg.










Het is nog niet zover.
Voordat het beneden onder nul is en blijft zal het nog wel minstens een etmaal duren en wie weet verzin ik er morgen nog wel iets beters op.

Ondertussen waart wind ook al guur rond mijn bovenkamer. Elke keer als de deur opengaat ga ik uit mijn textiel en vliegen de losse blaadjes papier door het huis.
Het is zaak vooral op mijn " kunststukken" te letten.
Wat dit betreft ben ik heel blij met de oplossing voor mijn tekening met de twee sterren die ik vandaag gevonden heb.




De linkse ster was te wit en nu past ie prima bij de andere na wat zwarte aanpassingen aan de randen.

Daarna is deze tot stand gekomen:





Bijna klaar, de magie straalt er vanaf.


Bibber de bibber. Geen sauna vandaag. Ook hierboven krijgt de windkou de bovenhand over de warmte van de kachel.
Na het eten maar snel naar bed en zo het goede hout bewaren voor als het morgen weer licht is.

De broccoli zal wel smaken 
Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten