zaterdag 20 februari 2021

Zigzag koers vandaag.

 Na een rustig en gezellig ochtendje met Frans had ik bedacht Mientje en Maricus te bezoeken die in Escharen bij Grave wonen.
We hadden allang het voornemen elkaar weer eens te ontmoeten.
Vorige week kwam nog eens de uitnodiging om bij hen koffie te komen drinken.
Nu was ik in Schaijk niet ver van hen vandaan.
Maar ze reageerden niet meteen op mijn app.
In Heesch, de andere kant op woont mijn broer Henk met zijn vrouw Grace en die stonden ook op mijn programma.
Zij waren wel bereikbaar en rond half één werd ik daar onthaald met een lekker soepje vergezeld van broodjes.




Toen ze me uitzwaaiden had inmiddels Escharen wel gereageerd en ging mijn fiets weer terug in oostelijke richting.



Ook daar werd er weer gefilosofeerd over hoe de tocht verder zou gaan vandaag.
Ik dacht de Maas volgen richting Venlo en dan ergens kamperen, maar een berichtje van Wineke deed me besluiten om de zigzagbeweging voort te zetten en nu zuidwest te koersen richting kippensoep, die Bruno en Wineke voor mij aan het bereiden waren.





Een kijkje in de pan gaf dit :




Zij wonen aan de Zuidwillemsvaart ter hoogte van Erp.
Daar kwam ik rond zeven uur nogal moe aan na nog eens drie uur zwoegen tegen de stevige zuidenwind.
Maar de kippensoep en vooral het weerzien deden me de vermoeienissen  weer snel vergeten.
Ook hebben we nog de door mij meegebrachte lasagna genuttigd.

Nu straks lekker slapen en morgen zal het weer een verrassing zijn welke vrienden er op mijn slingerende weg naar het zuiden te vinden zijn.

Ook al zouden de grenzen voor mij gesloten zijn dan zijn al deze ontmoetingen op zich al de moeite waard.

Een welterusten gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten