woensdag 24 februari 2021

Een grens overschreden.

 Vandaag is het dan zover, mijn reis is een buitenlandse reis geworden.
Waar ik tegenop zag viel mee.
Ik hoefde niemand uit te leggen dat dit een voor mij noodzakelijke reis is, omdat het einddoel het huis is waar ik (ook) woon.









Er stond ook nog dat je een boete van 250 euro kreeg als je het toch deed.


Maar in België op het fietspad langs de Maas waren heel erg veel fietsers met mij aan het genieten van weer een prachtige dag , daar viel ik niet meer op.
Wel was het weer de hele dag opboksen tegen een felle wind en dan heb ik de neiging om me te beklagen.
Een vriendin attendeerde me op deze spreuk van mezelf:"Wie altijd de wind in de rug wil hebben komt nooit thuis".
Dat hielp en toen kon ik er beter tegen.

Nog lang doorgefietst, tot bijna in de duisternis.
Het was moeilijk een fatsoenlijke kampeerplek te vinden bij het fietspad langs de Maas dat ik steeds volgde. 



Het fietspad liep zelfs dood terwijl het al schemerde en ik moest drie kilometer terug om uiteindelijk achter een dorpje en aan de Maas dit te vinden.




Zojuist kwam er al een jochie mopperend langs gefietst. Veel plaats is er natuurlijk niet.Nu maar aannemen dat er straks niet iemand tegen mijn tent aan komt gereden.
Ook theezakjes vond ik niet (
Geen supermarkt gepasseerd) Die waren op en 's-ochtends heb ik graag zwarte thee bij het ontbijt.
Heb me er ook maar niet aan gewaagd om hier vuurtje te stoken voor mijn aardappelen en heb als avondmaaltijd nu alleen maar een pakje gekookte bietjes gegeten.
Ben allang blij dat ik lig en niet lang in het donker heb hoeven te zoeken naar een slaapplek.

Ga slapen in de wetenschap dat nu echt de aftrap van mijn reis is verricht en dat de grenzen waarschijnlijk geen obstakel zullen vormen.

Ook heb ik tot mijn tevredenheid kunnen constateren dat mijn zonneoplader het nog doet.
Want in de gesloten horeca kan nu niet geladen worden.





BONNE NUIT.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten