maandag 15 februari 2021

De klompen zijn terecht.

 Vandaag was dan de dag van de waarheid wat betreft mijn klompen die ik maar niet terug kon vinden.
Bij de smeltende sneeuw zouden ze nu tevoorschijn moeten komen, anders waren ze gestolen en het feit dat dat hier zou gebeuren had mij heel onzeker gemaakt.
Voorzichtig naar buiten gegaan, rondgekeken, maar nog geen rode en gele kleuren die boven de indalende sneeuw uitstaken.
Tot een blik in de voorfietstas me het mysterie onthulde.



Dit is nu " ouderdom", schreef een vriendin.
Ja, het is ouder met de nadruk op DOM.
Met deze nietdienende klompen ben ik afgelopen week overal heengefietst.

Vandaag stoofperen gestoofd op de kachel. 



Vorige week bracht oud- klasgenoot Tonny die voor me  mee en ze hebben de vorst overleefd, doordat ze s-nachts toegedekt werden met dekens, samen met de aardappelen.

Ook flink aan het denken gegaan hoe de mouw aan te passen aan de panden van de trui.
Het moet allemaal van tevoren berekend worden en ik ben niet zo berekenend.
Het op het raster uitgetekende schema volgend moet het wel goedkomen, verwacht ik.





Het is een beetje saai breien deze trui omdat er geen spectaculaire patronen met veel kleuren in uitgewerkt worden, maar nu is het wel eventjes puzzelen.

Vanmorgen de afwas gedaan. De hele week stonden de spullen ondergesneeuwd buiten, maar vanmorgen was alles weer ontdooid en nu staat alles weer netjes in de kasten.

Het opgewarmde eten, van gisteren en eergisteren samen, smaakte heerlijk.

Het avondprogramma kan beginnen.
BONNE NUIT ,voor wie straks ook gaat rusten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten