vrijdag 19 februari 2021

Vertrokken............

 En het is gelukt!
Het drijvende huis achter me gelaten. Rond twee uur kwam mijn volgeladen fiets in beweging.




De vraag is alleen nog hoe de reis gaat verlopen.
Maar mijn ervaring is dat mijn reisplannen op reis zelf het best ontwikkeld worden.
Een bezoek aan Ageeth in Berkel Rodenrijs wilde ik en passant naar Frankrijk doen. 
In ieder geval was André in Lith mijn eerste adres, want voor hem had ik ratatouille in de aanbieding. Rond drie uur was ik daar, en veel te laat om daarna nog 110 km verder te fietsen naar het westen van het land, wat bovendien veel verder uit de koers ligt van de Ardèche waar ik woon en wat mijn hoofddoel is.
Maar ja, in Bretagne woont Anneke , waar ik al jaren naar toe wil, en die past weer in een westelijke route.
Maar  800 kilometer omrijden is natuurlijk niet mis, vooral in dit stadium waar alles zo onzeker is vanwege Corona.

Na Lith stond ik op de tweesprong: of verder westelijk of directer naar het zuiden. 

De directe koers werd verkozen en denkend aan Wineke die in Erp achter Veghel woont lag Nuland op de route en daar woont weer Hannie.
Daar werd meteen haar kleine portie avondeten met mij gedeeld, maar die werd aangevuld met friet en kroket op bestelling.

Daarna van Nuland naar Schaijk, waar ik nu bij Frans ben.
Vandaar morgen waarschijnlijk een bezoekje aan Wineke.

Een beetje een chaotisch begin van de tocht, die nog alle kanten op kan, ook via Bretagne.

Het zal allemaal beschreven worden , voor zover er onderweg genoeg stroom te vinden zal zijn voor de smartphone.
De cafés zijn immers overal dicht en de zon is misschien niet genoeg om mijn apparatuur op te laden.
Vandaag bij Frans gaat het in ieder geval nog lukken.

De groetjes vanuit het asielzoekerscentrum bij Frans!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten