zondag 14 februari 2021

Le temps des cerises.


Goedemorgen, was mijn groet vanmorgen vanuit mijn bed naar de zon, terwijl de thermometer binnen min zeven graden aangaf. 





Vandaag was op de radio een liedje dat ik in 
Frankrijk vaak speel, maar nu pas voor het eerst zelf gehoord heb, voor zover ik me herinner.
Geleerd daar van de mensen die het me voorneurieden terwijl ik alleen de tekst had.
Vooral in het late voorjaar als de kersen aan de bomen hangen speel ik het daar en vaak krijg ik het als verzoekje.
Het is een nostalgisch lied dat waarschuwt wat er gebeurt als je verliefd raakt in deze  tijd .





De tekst vanaf Wikipedia nog even overgeschreven en dan kan ik er daar straks meer woorden aan wijden.
De meeste liedjes die ik speel ken ik maar half qua tekst, en daar valt dan nog van alles aan bij te schaven.

Vandaag kwam Erik wel, die ik gisteren in Oss niet trof.
Een puzzel hadden we samen snel opgelost en verder viel er weer heel wat te filosoferen.

Het was de laatste echt koude dag vandaag. Zoals meestal was het hier gevormde ijs alleen betrouwbaar voor meerkoeten. Om aan de schaatsers erwtensoep voor te schotelen zal er toch meer kou aan te pas moeten komen.






Een blik op het "houthok" leert dat dat al half leeg is gekomen of nog half vol is gebleven.



Vandaag kon ook de kachel weer urenlang uitblijven, na vanavond weer opgestookt te worden om behalve warmte te geven ook de bloemkool gaar te krijgen, plus ,als bonus, een kipfilet.




Tijdens het koken belde Jacob namelijk op en die had het over bami die hij zou eten en dat 
bracht me op het idee om mijn eten wat uitgebreider te maken.

Mmmmmm, zometeen ervoor gaan zitten.

Smakelijk eten en goede dromen straks gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten