vrijdag 12 februari 2021

Kliekjesdag met diepvriesmaaltijden.

 Vandaag stonden er maar liefst vier pannen met kliekjes in de diepvries buiten.
Besloten ze allemaal te ontdooien.




Onder andere kwamen deze snijbonen tevoorschijn.



 Twee pannen met aardappelen en sperziebonen werden hierbij gevoegd en dit leverde één vol bord op plus nog vier bekers soep.

Nu staat de pan met pompoen op, waarbij het medegeefsel van Hannie, waar ik woensdag at, bijgevoegd is.




Intussen voel ik wel zoveel kou vanaf de noordelijke wand op me af komen dat er toch nog wat hout in de kachel gaat in plaats van hem gewoon laten uitsudderen wat ik meestal doe vlak voor bedtijd.
De wind is namelijk aangetrokken en dat merk je.
Onder andere doordat het hout er sneller doorheen trekt.
Maar overdag met een overweldigende zon en eerst nog minder wind ging het aanvankelijk zonder kachel, hoewel die in de ochtend eerst nog wel de min acht om moest buigen tot plus twintig, met behulp van de zon.

Vandaag zijn er drie mensen jarig uit mijn vriendenkring.
Maar geen van drieën heb ik ze rechtstreeks benaderd.
Bretagne is ook ver weg van hier en Zuid Brabant ook.
Jan in Oss was wel de bedoeling, maar dan moest ik vroeg zijn.
Ach, de taarten blijven in de diepvries wel goed en Anneke in Bretagne zal voor mij persoonlijk vast en zeker iets heel feestelijks brouwen als ik eindelijk weer eens haar grondstuk daar zal betreden.


Ondertussen ben ik vandaag een remake begonnen van een tekening die meerdere mensen willen.





Morgen verder kijken hoe die gaat.


Nu tijd voor het bord pompoen met rode kool en gestoofd varkensvlees.

BUONA SERA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten