zondag 7 februari 2021

Vloerverwarming.

 De stenen die ik gisteren bij mekaar gezocht had om ze door de kachel verhit bij de poepmachine te leggen om die zo ontdooid te houden dienden vandaag vooral als vloerverwarming.




Dat hielp wel een beetje om de barbaarse omstandigheden te trotseren.
De temperatuur binnen in de bovenkamer is niet boven de tien graden uitgekomen.
De felle vrieswind buiten was daar debet aan.
Vanmorgen bij het opstaan was het min drie, uren later stond de teller zo.





De gemiddelde temperatuur vandaag.



Het was vandaag dus een dag van overleven.
Een beetje gebreid en weer veel met het woordspel bezig geweest.                                 
Een enkele keer naar buiten, heel snel, om beneden de situatie rond de sanibroyeur , zoals de poepmachine officieel heet, te bestuderen.

Ik heb het hele gevaarte maar nauwkeurig in een oude slaapzak gehuld. 

Die stenenoplossing is niet ideaal. Beter zou zijn het hele gedoetje los te koppelen, het water af te tappen en klaar. 
Maar daartoe reikt mijn technische vaardigheid niet. Het was ook niet mijn keuze om met dit soort apparatuur om te gaan. Zoveel mogelijk alles met de hand, dat is mijn instelling. Daarom geen auto, geen cirkelzagen, enzovoort.

Later kwam een vriend ook nog met de oplossing om al het water uit de WC te dweilen. Heb ik nog gedaan. Maar dat is bij een losse sanibroyeur niet voldoende.

Maar het eten is klaar, pan kan van de kachel en dan kunnen de stenen in plaats daarvan weer erop, zodat mijn voeten warm blijven.
                                                                 
Nog even een plaatje . Het lijkt een levend schilderij.



Zo was het uitzicht naar buiten.




Zo zag het er binnen vanmorgen uit.


Welterusten straks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten