zaterdag 26 december 2020

Bezoek van Jacob met een goede tip.

 Bijna weer etenstijd.
Geen viergangenmenu zoals gisteren bij Carla, maar weer één van mijn eigen recepten: Aardappelen, bonen , boter, zout en twee eieren.
Voor mij niet minder lekker dan de met veel liefde en zorg samengestelde maaltijd die ik gisteren voorgeschoteld kreeg. 

Jacob kwam met zijn hondje Dex.
Een afspraak dus die in de sterren geschreven stond.
Nadat hij op mijn slaapbank ging liggen heb ik Dex daar mijn jas maar aangedaan.




We hebben ook met hem gewandeld.

Toen Jacob weer vertrok wees ik hem op het probleem dat ik sterren aan het maken ben, maar daar geen stevig wit karton voor heb.
 Zijn oog viel op de kalender die hier hangt en hij kwam met de oplossing om de witte achterkanten te gebruiken.




Ik blij en toen hij weg was had ik nog net even tijd om in het laatste daglicht met de eerste aan de gang te gaan.



De paarden zijn vandaag gewoon weer doorgegaan met gras eten na het smartelijk verlies van hun maatje gisteren.
Op de plek des onheils vond ik het wel opvallend dat één van de paarden daar urenlang stond te mediteren.
Zou het een soort rouwproces zijn?





Robert de verzorger heeft gisteren het nieuws verteld aan de in Drenthe wonende eigenaar die bevriend met hem is.
Tranen met tuiten.

Nu, zeven uur in de avond mag mijn hongerig maagje weer gevuld worden.
Een prettige tweede kerstavond toegewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten