dinsdag 1 december 2020

Markt in Oss.

 Een paar buien vielen nog wel toen ik vanmorgen tussen tien en half elf, comfortabel met de wind in de zeilen op de fiets zat richting Oss. Maar volgens de weersverwachting zou het toch zeker rond elf uur wel droog zijn en dan viel er toch wel genoeg te spelen.
Bovendien moesten er  onder andere kaas en aardappelen gekocht worden.
De draaiorgelman was er niet dus had ik vrij spel
Maar het was kil, met weinig volk en mensen die weinig reageerden.
Wel kwamen er verschillende bekenden voorbij met wie het even gezellig praten was, hoewel het nóg gezelliger had kunnen zijn als bijvoorbeeld Eugène en Judith me uit konden nodigen op de koffie.
Maar ze wisten een adres/café, waar je meeneemkoffie kon krijgen en bovendien naar de wc kon.
Ondanks dat ik koffie al aangeboden had gekregen van de marktkoffievrouw ben ik zo half twaalf daar naartoe gegaan, want de toiletmogelijkheid nodigde me ook uit.

Na de op een gemeentelijk bankje genuttigde koffie was er wel twijfel of ik wel door wilde gaan, daar het tot dan toe niet erg gezellig was.
Toch gedaan, en op een ander plekje dan gewend.

Een uur later liet ik zeer blij de markt achter me, want jippie, het was gelukt de middelmatigheid te verheffen en de handen op elkaar te krijgen, letterlijk, van de kindertjes die de sinterklaasliedjes mee scandeerden.

Daarvóór had ik een vrouw zeer verblijd met wat liedjes uit de Franse doos.
Ze vertelde dat ze zo graag naar Bretagne gaat, maar dat nu voorlopig moest missen.
En ik had bewust deze chansons aangepakt om eens een ander register open te trekken. Je moet van alles proberen om het vuur uit jezelf te halen en het helpt een hoop als je zelf kunt genieten van je muziek.

Uiteindelijk was ik weer blij te ervaren dat enkele momenten die héél goed zijn een hele dag goed kunnen maken. Het bevestigt weer dat zulke momenten altijd komen als je er maar voor open staat. Je weet nooit wanneer de geest komt, maar als je de deur maar open zet mag je hem zeker wel ooit verwelkomen.


Na de markt op bezoek bij Jan en José. Dat was ook weer een tijdje geleden dat we elkaar hadden gezien.
En natuurlijk waren daar boterhammen met thee.


              De veerpont komt me ophalen.


Rond half vijf pas thuis waar ik nog net een half uur in het daglicht een naald kon breien .
Voor het dagevenwicht belangrijk om aan iets praktisch te werken .

Nu half acht. Het avondmenu ligt voor me.
Een prettige avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten