zondag 20 december 2020

Met Erik.





In Italië op de Povlakte grazen de schapen en ezels van mijn bevriende herders.
Ze schreven vandaag dat ze het goed maken en dat hun werk elke dag door gaat. Geen vakantie.
Fijn dat wij contact met elkaar blijven houden en wie weet binnenkort  dat we elkaar daar weer eens kunnen treffen.
 Maar nu speelt het leven nog even af in Alphen.

 Vandaag is een groot deel van de dag Erik geweest, samen onder andere gepuzzeld, maar ook wat met hout bezig geweest en met breien.
In de houtstapel die van buiten naar binnen gaat lagen ook heel wat plankjes opgeborgen. Daar wil ik iets creatiefs mee doen.

Heb al wel ideeën, maar hoe precies is nog niet duidelijk. Dat komt gaandeweg het bezig zijn.

Toen ik Erik wegbracht op de pont was daar Peer ook aan de praat met veerman Toon.
Peer heeft een maandje geleden te horen gekregen dat hij keelkanker heeft met uitzaaiingen.
Nu heb ik hem voor het eerst sindsdien weer gezien en gesproken.

Er zijn veel veranderingen op til de laatste tijd.
Veranderingen waar je tegenop ziet, maar waar je een reactie op kunt geven.
Belangrijk voor mij is om te blijven vragen om verbondenheid met de goddelijke wereld.

Alleen kan ik het niet en dat hoeft ook niet.

Voor straks is mijn wens: "Slaap kindjes slaap", en dan even met een wenk naar de schaapjes op de foto en niet te vergeten de ezels.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten