woensdag 30 december 2020

Op het randje.

 Over het algemeen kan ik zeggen dat ik op het randje leef.
Het is daarom zaak om goed mijn grenzen te bewaken, zoals een vriend het vandaag uitdrukte.

Zo leuk vind ik het om met letters en woorden te sjoemelen.
Vandaag werd ik weer helemaal blij van deze uitvinding.



Twee weken terug had ik ergens B  R  O  N   staan, toen had ik de N weer nodig voor   K   E    R   N .
Vervolgens werden de B,R en O weer voor  B  O  R  D  gebruikt.
Gisteren leek me  B  O  R  D  E  R    wel wat, maar het sloeg nog nergens op.
Tot vanmorgen ineens het bovenstaande idee in me op kwam.
Het heeft zo'n beetje dezelfde strekking als het bordje dat al een tijdje aan de voorkant hangt.




Zolang de betekenis maar letterlijk blijft valt het wel mee met het gevaar.
Ook in Frankrijk leef ik letterlijk "op het randje", daar bestaat mijn leefgebied uit een aantal smalle terrasjes, waar je je stoel beter niet te dicht bij de rand kunt zetten om niet in het ravijn te donderen, vooral omdat bovendien de stoelen ook niet voor honderd procent betrouwbaar zijn.

Vanmorgen al vrij vroeg kwam er bezoek van mijn broer Henk en zijn vrouw Grace.
Dat was weer een tijd geleden dat we elkaar zagen.
Onder andere kwam ter sprake het wel of niet alleen kunnen zijn.
Zelf kan ik dat heel goed, maar waar je goed in bent kan juist je valkuil zijn.
In Frankrijk zou ik best een hele tijd, dagen achtereen alleen kunnen zijn zonder een mens te ontmoeten.
Maar of dat goed is dat is een tweede.
En iemand die niet alleen kan zijn is daardoor verplicht om sociaal te zijn en dat is weer gezond.

In Nederland heb ik wel een redelijk evenwicht hierin.

Na onder andere wat sterrenkundig bezig zijn geweest ging ik tegen de schemering op pad voor de grote boodschap.
Toiletpapier natuurlijk, maar de winkelwagen kwam ook vol met suiker, zout , olie en de directe levensmiddelen.




Niet vergeten dat allemaal uit de fietstassen te halen straks want er liggen hier kapers op de loer.

Nu is het wachten op het kookpunt van mijn sperziebonen.
Half negen etenstijd vanavond.
Bye bye.



Weer een ster erbij aan het firmament.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten