maandag 21 december 2020

V R E D E .

 Vandaag de grote afwas gedaan en dan moet de tafel weer leeg.
Zo kwam de kerstkaart van een vriend me weer onder ogen.




Koos is hier in  (de V van)  
V  R  E  D  E  en daar ben ik blij om en dat is tegelijk mijn wens voor hem.




Dit doet me denken aan het bordje met het woord T  E  V  R  E  D  E  N  H  E  I  D, dat ik ooit eens gemaakt heb.
Het prijkt hier meestal wel ergens in een hoek en regelmatig valt mijn oog daar dan op en het herinnert mij eraan  tevreden te mogen zijn met al wat er is en wat je hebt.
Dan krijg je vanzelf vrede. 
Het is zo een soort meditatiewoord. Het woord V  R  E  D  E   zit er zo mooi in opgesloten.

Vanmorgen rond elf uur kwam André even koffie drinken met Mary, een man die bij hem logeert en die ik van vroeger ook ken.
Heel lang geleden dat we elkaar zagen.
Vond ik leuk.

Verder was het te nat om buiten wat te doen.

Een fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten