zondag 27 december 2020

Storm en Erik.

 Vandaag kwam heel moedig Erik aangefietst, storm en regen trotserend.
De kachel had het toen nog niet warmer dan dertien graden gekregen, zo rond half twaalf.
Maar ventileren hoefde vandaag in ieder geval niet.
Wel is deze storm alweer vrij snel gaan liggen, zodat Erik tegen half vier toen hij vertrok toch wel goede hoop had vanmiddag nog thuis te komen, en zelfs vielen toen de druppels mee.
De puzzels waren moeilijk vandaag, maar een handwerkpauze bracht ons op andere gedachten.
Dat is ook het mooie van die cryptogrammen:Je leert de dingen van meerdere kanten te bekijken, het schept ruimte in de geest.

Erik wilde leren hoe je armbandjes kunt knopen en hij had het al snel door.





Wist zelfs meteen al mij uit te leggen hoe je handiger de sluitingen maakt dan ik gewend ben.

Toen hij weg was heb ik mijn twee sterren waar ik gisteren mee bezig was  afgemaakt.




Bij het invallen van de duisternis de houtvoorraad binnen wat aangevuld en gegeten wat Carla me vrijdag van het kerstmenu meegaf.




Maar daarna toch nog zelf gekookt: De broccoli en wortels die 
een week geleden op de markt van Wageningen in mijn koffer terechtkwamen, afkomstig van de buren van Dick, die mijn muziek ook waardeerden.

Nu, half acht, is het tijd voor deel twee van het avondeten.

"Bon appétit", voor wie nog eten moet en die ook Frans verstaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten