maandag 7 december 2020

Helemaal in mijn element.

 Vandaag was water het element waar ik helemaal in zat.
Op een boot heb je natuurlijk altijd water onder je, maar het regende de hele dag en dus was mijn leefwereldje van boven ook helemaal bedekt met hatweeo.
Bovendien liep er vanmorgen even een riviertje door de huiskamer.





Met sterke westenwind blijkt er wat water naar binnen te stuwen via de vloer.
Niet erg hoor, maar ik moet er wel voor zorgen dat er geen breimand of accordeon in de rivierbedding ligt.
Vorige week had ik bij het opstaan ineens een natte sok, en toen ontdekte ik het.

De dag was bijzonder. Toevallig stond vandaag eens Radio Maria aan en toevallig was er een interview met iemand dat mij bijzonder raakte.
Het was zuster Catharina die vertelde over haar zoeken en vinden van haar weg in het leven.
Ze was vroeger ook medewerkster van deze zender en haar heldere en blije stem herkende ik .
Er ging zoveel kracht en echtheid van haar uit wat me ontroerde. Straks om half negen luister ik graag nog een keer, dan komt er een herhaling.
Fijn te ervaren dat er bevlogen mensen zijn.

En dan was er ook die trui natuurlijk die me blij maakt.




En met hout bezig geweest, binnen plankjes gekloofd tot aanmaakhoutjes.

En ook de rijkdom van de smartphone ervaren waar zoveel prachtige muziek in is opgeslagen.
Daar kan ik zoveel mee leren voor de accordeon.



Liedjes uit dit boekje kunnen zo voor den dag getoverd worden.




Het enige lastige vandaag was dat het kwart voor vijf donker werd en ik een andere pagina op moest slaan van het te schrijven boek van deze dag.

Nu is het dan zeven uur en het eten dat op de kachel staat is nog niet aan de kook omdat de kachel niet goed trekt.
Weinig wind buiten en de pijpen plus het binnenwerk moeten nodig schoongemaakt worden.


Geluk wens ik je toe.
Als je geluk hebt krijg je het.
Zoeken kun je het beter niet.
Een spreuk zegt namelijk:

" Z  o  e  k     g  e  e  n     g  e  l  u  k     w  a  n  t    j   e      z  o  e  k  t    j  e    e  e  n    o  n  g  e  l  u  k ."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten