vrijdag 18 december 2020

Doordringende liedjes in Druten.

 



Vanmiddag markt in Druten.
Wat vaker met kerstliedjes gebeurt was nu ook weer: De inhoud ervan drong al spelende tot me door.
"U zijt wellekome", en ik meen het ook en ben al zingende ontroerd dat Christus inderdaad bij ons op aarde is gekomen.
Dankbaar voor de inhoud en tegelijk dankbaar voor het feit dat ik de boodschap uit mag dragen.

Als ik in Druten speel is dat meestal in het kleine winkelcentrum dat aan de markt grenst. Daar sta ik rustig voor een muur met een mooie akoestiek en de meeste marktbezoekers komen daar ook wel langs.



Vandaag ook weer, maar na de pauze vond ik dat ik best eens midden op de markt kon gaan staan.
Omdat de nonfoodkramen er niet waren was daar bovendien plaats genoeg.
Het pakte goed uit. Tussen de vaak bewogen kerstliedjes door was het ook dollen met de kinderen met vrolijke gekkigheden.
Ik kreeg de poppetjes wel aan het dansen.

Voordat ik ging was het vanmorgen vooral houtwerk dat me bezig hield.
Een tweede stapel die buiten staat moet geleidelijk naar binnen en boven de kachel drogen om aan de beurt te komen als het naar beneden verhuisde hout weer op is.
Er gaat wel het één en ander doorheen, ook al is het niet echt koud de laatste tijd.

En nu zijn de snijbonen alweer ongeveer gaar en mag ik weer aan tafel, terwijl buiten de maan de aandacht trekt.
Onderweg naar huis deed ze dat ook al.




Ook Mars en Jupiter heb ik net gezien, maar die zijn niet zo fotogeniek.

Smakelijk eten, voor wie nog eten moet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten