maandag 14 december 2020

Kerstliedjes zingen op de fiets samen met Maxime.

 Vandaag bedacht dat het de laatste kans was om nog een bouwwinkel te betreden met het oog op de maatregelen die morgen ingaan.
Na inspectie in mijn verfdoos bleek dat er zoals ik vermoedde geen grondverf meer inzat, want die was naar mijn herinnering in juli mee naar Frankrijk gegaan.
De verf gevonden bij de Praxis en nog wat figuurzaagjes, zodat ik op een wat breder vlak dan alleen maar breien creatief bezig kan zijn.

De fietstocht naar Oss toe gaf een onverwachte en spontane ontmoeting met een vrouw met haar kindje, die ik voorbij fietste. "Hé", zei ze spontaan, " U was in Oss liedjes aan het zingen een keer".
Dat was twee weken geleden, kon ik me ,hoewel vaag, ook herinneren.
Dat zingen, nu in kerstsfeer, deden we nu samen, tot bij de HEMA in Oss en het kindje, wiens naam ik weer ben vergeten, vond het prachtig.
Maxime, de moeder, vertelde dat ze in Oyen wonen en het voornemen is er om mij een keer te komen bezoeken met man en kind.

Per ongeluk was de accordeon in de fietstas blijven zitten sinds gisteren.
Vergeten eruit te halen.
Toen ik rond vier uur mijn spulletjes die ik zocht gevonden had bracht me dat op het idee om de Heuvel van Oss nog even wat in de kerstsfeer te brengen en een uurtje te spelen.
Ook onverwachts en ook leuk.

Maar het plotselinge overlijden gisteren van de baas van de pont bleef me bij dit alles vandaag ook bezig houden.




Nu, half negen, staat bloemkool weer bijna in de gaarstand op de kachel.
Gisteren bij Tjeerd werd het een menu van de Chinees, die we daar samen verorberden.

Fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten