woensdag 23 december 2020

Bert op bezoek.

 Bert, die nu in Zutphen woont en homeopaath is, heeft op de woensdagen in zijn vroegere woonplaats Oss een praktijkadres daar.
Dit combineert hij dan om zijn vriendenkring hier te bezoeken en ook zijn zoon Sebas.
Vanwege de lockdown moet hij zijn deuren sluiten, maar hij heeft besloten om woensdag tot bezoekdag te bombarderen en zo was hij vanmiddag ook bij mij.
We hadden het er onder andere over dat als je veel mensen kent zoals ik ook veel gedachtes moet hebben over die en die.
Maar dat valt in mijn geval toch wel mee. Veel zorgen over vrienden maak ik me eigenlijk niet gauw. Wel laat ik iedereen voorbij komen in gebed, vooral als ik in bed lig, en dan wens ik hem of haar bescherming van Christus toe, en als ik die dag een beetje moeite met iemand had, dan komt die als eerste aan de beurt.

Vandaag had weer een natte start. Toen het licht was, kwart over acht, had ik de kachel al aan met gekookt theewater.
Een beetje puzzelen en toen verder gegaan met het armbandje dat gisteren begonnen was, en bestemd is voor Eva, die mij  de opdrachtendoos kwam brengen met ook veel tierelantijntjes van katoen.
Een warm gevoel gaf het weer om met die mooie kleuren bezig te zijn.




Een erg warm gevoel heb ik nu door de kachel die in vuur en vlam staat. 




Ik moet snel door de uien roeren.
Zo, de rode bieten erbij gevoegd.




Het hout gaat er snel doorheen, ondanks dat het niet zo koud is buiten.
Morgen moet er alweer wat van het vochtige buiten naar het droge binnen om goed droog te worden boven de kachel.
Het versterkt mijn plan om niet zo lang meer te wachten met naar Frankrijk gaan. Daar is een heel bos met hout.
Heb zin om het daar weer gezellig te maken, voortbouwend op afgelopen zomer, toen ik er na twee jaar weer was.

Nu dan iedereen ook smakelijk eten toegewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten