zaterdag 5 december 2020

Geluk in een potje.

 In Uden is een winkeltje, gerund door mijn vrienden Otto en Karen.
Ze doen in krijtverf.
Vandaag was ik daar tussen het spelen  door.
Een welkom adres om naast het weerzien van elkaar ook mijn handen op te kunnen warmen en me te laven aan een lekker kopje koffie.
Mijn oog viel op een prachtige kast.
Het is aan de kunstenaar om met het materiaal uit de winkel een oude kast zo om te kunnen toveren.




GELUK IN EEN POTJE  is de toepasselijke naam van deze winkel die ook op Internet te vinden is.

Het was wel toevallig vanmorgen dat Atto mij appte dat hij mijn muziek miste terwijl ik het voornemen had naar Uden af te reizen vandaag.
Vorige zaterdag was dat plan er ook maar toen veranderde mijn koers plotseling richting Rosmalen.
Vandaag gaf dit bericht de doorslag dit keer het
 plan niet te wijzigen.

Het was vanmorgen wel een vreselijk lastige tocht ernaartoe. Een strakke tegenwind en een lage tegenzon.
Mijn zonnebril wel opgezet maar daardoor was het zicht ook slecht.

Net als gisteren was ik bij aankomst in het speelgebied bekaf en net als gisteren werd dat gevoel van uitputting snel verdreven door de eerste noten uit mijn accordeon.




Het was geen bijzonder hartverwarmende speelmiddag, weinig cohesie met het publiek, geen sinterklaassfeer.

Behalve de toch wel goede recette was de ontmoeting met de schoondochter van een zekere Wil een opkikker vanmiddag.
Wil is namelijk een vriend die ik van Frankrijk ken en daar woont. Hij heeft enkele jaren geleden van mijn bouwvallige stacaravan een nette bungalow gemaakt met zijn timmermanskunst.
Afgelopen zomer trof ik die schoondochter van hem al in Lamastre in Frankrijk toen ik daar op de markt speelde.
Ze heeft een foto van me gemaakt om naar haar vader Wil te sturen.

Na een veel makkelijkere terugtocht was ik rond zeven uur weer op mijn koud geworden bootje, waar ik vanmorgen nog zo heerlijk knusjes een uurtje zat te breien bij de kachel.
Maar inmiddels is het weer warm genoeg en is het eten, snijbonen, weer hapklaar.
Wel nog even een houtje erbij gooien alvorens aan tafel te gaan.

Prettige voortzetting  van het weekend gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten