zaterdag 12 december 2020

Here we go.

 Het liedje van de Roller Coast, dat nummer één is geworden in de top 2000 van dit jaar en ook nummer één in de Evergreentopduizend leek me wel doenlijk voor de accordeon, toen ik het gisteren weer eens hoorde in de Albert Heijn van Oss.
En inderdaad, in grote lijnen heb ik m al in de smiezen, opgenomen op mijn voicerecorder vanmorgen.

Vanmiddag naar Tiel gegaan en daar heb ik er tussen de kerstliedjes door al flink mee kunnen experimenteren.
De geest voor de kerstliedjes was echter in het begin nog ver te zoeken.
Even dacht ik, na een half uur, laat ik maar gewoon weer gaan, zeker toen het ook nog begon te miezeren.

De HEMA had weer meeneemkoffie en die nuttigde ik onder een afdakje samen met de gisteren van mijn gaste gekregen lekkernij. 




Schuin tegenover me, onder een ander afdakje was zowaar een andere accordeonist zich klaar aan het maken voor een optreden.

Bij het horen van zijn kerstmuziek merkte ik toch wel dat het sfeerverhogend was en het spoorde me aan om op een ander plekje aan die sfeer ook mee te werken.
Het werd ook weer gauw droog.
Het was goed te merken dat de gedrevenheid en het vuur en de fantasie in mijn spel weer terug kwamen.

En zo werd het vanmiddag al met al een geslaagd alternatief voor mijn plan om naar omgeving Rotterdam af te fietsen, dat net als gisteren afgeketst werd.
Ben namelijk uitgenodigd voor een bijeenkomst morgen, waarvan de mensen graag hebben dat ik er bij ben.

Vanavond rond half zes was de nachtelijke terugvaart van de Betuwe naar het Land van Maas en Waal tussen Tiel en Wamel.





Nu, half acht is de broccolimaaltijd al half op en wens ik een ieder een fijne avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten