zondag 13 december 2020

K E R N .

 Goedenavond.

Het is 23 uur 
Net terug van een ontmoeting met vrienden bij Tjeerd in Heesch bij Oss.

Hij is een man met zogenaamde groene vingers.





Ook heeft hij een jeugdige open instelling ondanks dat hij al 79 jaar in het leven staat.

Hij vond het een goed plan dat ik eens een artikel in dit blog aan hem ga wijden en daartoe een middagje bij hem alleen kom.

Deze middag en avond hadden we goede persoonlijke gesprekken met een  thema.

De uitnodiging om te komen gaf de doorslag dat ik gisteren nog niet naar het westen des lands afgefietst was.

Tot twee uur was het thuis ook weer goed om daar te zijn. Heb onder andere hout opgehaald dat buurman Paul me gegeven heeft.
Om als brandhout te gebruiken.
Maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen om zulke goede balken voor dat doel te  gebruiken.

Heel blij was ik al met deze oplossing voor twee ervan.




De andere vier krijgen ook een creatief doel.

Het einde van deze dag voor mij wordt echter beheerst door een raar bericht: De plotselinge dood door een ongeval van John van den Akker, directeur van de Stichting Maasveren.
Ik ken hem al vanaf het begin dat hij in dienst trad.

Tja, het leven is maar een kwetsbaar iets en de dood is ook een ongrijpbaar verschijnsel, waar we echter allemaal ooit mee te maken krijgen.

Welterusten of goedemorgen, afhankelijk van wanneer dit gelezen wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten