maandag 27 december 2021

Snelheid aangepast aan moeheid.Via brug Ravenstein naar huis.

 Op de van Frans overgenomen fiets ben ik vanmorgen weer naar huis gereden met een omweg van een uur die via de brug bij Ravenstein ging.
Vanaf vandaag tot en met twee januari liggen namelijk alle ponten stil vanwege aangescherpte stakingsacties.
Maar fietsen doe ik tegenwoordig graag en dit was de gelegenheid om mijn nieuw verworven fiets uit te proberen.
Ik was wel erg moe. Waarschijnlijk vanwege de griep die mijn lichaam te verwerken heeft.
Vannacht liet mijn keel nog duidelijk merken dat hij niet in orde was maar tegen de ochtend werd het rustiger.
Rond half negen opgestaan trof ik beneden Ellen, één van de andere twee slaapgasten van hotel "Chez Frans".
Een half uur later was ook Maaike present. Zij hadden het met Frans heel laat gemaakt gisternacht, half drie.
Maar de gesprekken werden gelijk hervat met de zelfde intensiteit zo te horen bij het genot van een kopje koffie.
Ikzelf was blij met een hele pot thee, zoals 's-morgens gewend en vele vele boterhammen.

Bij het opzadelen van mijn fiets viel mijn oog op de boom waar eens fietsen in hingen.
Dit keer groeien er bagagedragers aan.




Ik voelde me slap en moe in het begin op de fiets, maar het hielp door heel langzaam en met aandacht te fietsen.
Geen haast hebben is een goed uitgangspunt en niet denken aan het einddoel. Meditatief fietsen kun je dat noemen.
Dit huisje viel me op.




In Batenburg was een man bezig in zijn tuin temidden van zijn creaties.




Hij doet ook aan vlinders.




Bij thuiskomst was ik verbaasd de pont te zien varen en ik dacht: " Oh jee, zo'n eind omgereden voor niks, zal de staking voorbij zijn?"
Informerend bij buurman Paul die ook veerman is bleek dat het op en neer varen alleen maar een inspectie is of de pont na twee weken stilstand nog in orde was.
André en hondje Piet zaten ook in Pauls schip en we hebben gedrieën thee gedronken met honing, goed voor mijn keel.
Toen mijn kachel om twee uur goed en wel aan was kwam Jacob op bezoek.
Na de koffie bood hij me aan even naar Beneden Leeuwen te rijden.
Bij Aldi hebben ze een lekker soort koffie. Ook mijn botervoorraad kon ik aanvullen en bij Lidl hadden ze ook virusscanners, zodat André nu de zijne weer terug heeft.

Inmiddels ,bijna zeven uur, is het tijd voor mijn tweede bord met snijbonen.
Tot slot hier een goede raad.






Goede avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten