donderdag 9 december 2021

Hieperdepiet.

 






Negen december. Piet is terug naar Spanje,
 maar andere Piet is jarig.
Op naar Breugel dus.
Omdat het vandaag donderdag is en dus marktdag in Veghel en in Son ben ik meteen na het ontbijt vertrokken ,met het oogmerk om er maar meteen een speeldag van te maken.
Vroeg was dat niet meer. Het wordt pas laat licht tegenwoordig en de dageraad is normaal mijn wekker.
André en hondje Piet kon ik nog begroeten bij het wegfietsen rond kwart voor negen en daarna was het wel even flink werken om de windweerstand te weerstaan.
Het was dat mijn hoofddoel nu de verjaardag van Piet was ,want de markt van Veghel bereikte ik veel te laat, kwart voor elf pas. En dan moest ik ook nog direct bij het binnenrijden van het stadje naar de wc, zoals vaak.
Dit keer dan maar eens begonnen met pauze en koffie.
Maar in de lunchroom was het gezellig en de over het algemeen niet zo vriendelijke eigenaar werd blij van het wisselgeld van mijn muntjes en vroeg of ik hem aan kon stellen in mijn business.
Een zanger kon ik nog wel gebruiken, was mijn reactie.
Met warme handen en een door de koffie scherpe geest ben ik op een goede manier mijn kerstliederenrepertoire weer te berde gaan brengen.
Er was veel belangstelling. Menige bezoeker en marktman kende mij nog, ook omdat het sinds het najaar al de derde verschijning van mij hier was . Ondanks dat het spelen maar een uur duurde was het de moeite waard.

Een uurtje fietsen tussen één en twee en Son werd bereikt.
In de etalage van de boekenwinkel waar ik mijn fiets tegenaan zette was deze titel te lezen.




Op deze markt speelde ik drie kwartier totdat jarige Piet bij me was en we samen gezellig naar de HEMA gingen voor koffie en gebak, en vandaar naar zijn huis.

Daar is hij aan het koken geslagen.
Bami stond op het menu.



Het was even de vraag of de inhoud van die pan niet te veel was voor ons drieën.






Maar het is allemaal opgekomen inclusief toetje.

Nu, zeven uur gaan we kijken wat voor gezelligs we nog kunnen gaan doen 

Een genoeglijke avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten