woensdag 29 december 2021

Niet weten, maar voelen.......

 Soms weet je niet wat je moet doen, maar toch is er altijd een taak te vervullen.
Wat kan er gebeuren als het hout op is , wat voor de warmte moet zorgen?
Het is soms vreemd te ervaren dat na vandaag geen morgen is voor jou op deze wereld.
Onzekerheid doorstraalt mijn wezen. Meegaan in de dwaasheid van de wereld of doorgaan in mijn eigen dwaasheid?
Op de radio de top tweeduizend, ze zijn bij nummer zeshonderdtwee.
Ja, het nieuwe jaar nadert, want als nummer één afgaat  is het vijf voor twaalf en dat is een kritiek tijdstip.

En het hondje mist zijn baasje.





En legt zich er bij neer.





En wij, die het allemaal zelf denken te kunnen regelen weten daardoor ook niet wat we missen.

Waar moet dat heen, wat gaat er gebeuren, wat is er allemaal al gebeurd?
De wereld wordt geleid door de onmacht maar waar is onze eigenlijke baas?
Ik moet me overgeven, ik zal me overgeven en ik wil het ook.

Niet weten maar voelen,
Niet denken maar laten gaan
Niet luisteren maar horen.
Het kan alle kanten op met mij.
.

Tot zover wat woorden die in me opkomen spontaan.
Hoewel er weinig activiteiten waren naar buiten toe ging het innerlijk leven door.
Onzeker een beetje, maar toch niet echt, want vertrouwen in mijn geestelijke leiding.
Hondje Piet is weer een paar uur onder mijn hoede.
De trui is weer wat verder en radio top tweeduizend doet mee.

Een fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten