zondag 12 december 2021

Vandaag weer eens thuis met koffiedrinkers..

 Vanmorgen kwam André op de koffie, vanmiddag zag ik Erik weer.
Een dag met weinig wind en dientengevolge een slecht trekkende kachel.
Het tot het kookpunt brengen van de etenspan kostte meer begeleiding dan normaal.


Alle deurtjes openzettend gehoorzaamde mijn kooktoestel uiteindelijk.
Maar de avondmaaltijd is nu toch bijna klaar.



Erik en ik hadden het onder andere over dit boek.
Het is een encyclopedie van de mystiek en de . mystieke godsdiensten.
Alleen al door het op tafel te hebben liggen voel je de geestkracht ervan.



En af en toe een term eruit lichten is interessant 
Zo staat er bij de letter F FINDHORN te lezen.





Hier ben ik geweest.
Ik had er wel het een en ander over gelezen en daarmee doorvoelde ik al een beetje hoe het daar moest zijn.
Inderdaad, zoals in bovenstaande te lezen is, die deva's waren er, er waren krachten aanwezig die behalve de bodem daar ook de ontmoetingen vruchtbaar maakten.
En zo troffen Tom en ik er elkaar bijvoorbeeld.


Morgen laten Wineke en ik ons inspireren door een bezoek aan Jozef van den Berg, is de bedoeling.
Hij leeft als grieksorthodoxe monnik in een als kapelletje ingericht huisje van drie bij drie.
Ik bezoek hem daar al zolang hij er zit, en dat is zeker al dertig jaar.

Tot lezens morgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten