vrijdag 10 december 2021

Zangvogel in het huis van Piet en Jet.

Vandaag ben ik bij Piet en Jet gebleven. Jet verwachtte  sneeuw en regen en vond dat ik beter morgen weer kon gaan.
Dit was voor mij de gelegenheid om Ingrid te ontmoeten.
Zij is onder andere zangeres in de Ierse band van Piet, Irish Cream geheten.
Maar vandaag kwam ze om samen met Piet te oefenen voor een kerstoptreden in een Eindhovense kerk.




Behalve dat ze goed kan zingen sprak ze me op andere fronten ook erg aan.
Zo is ze ook bezig met wol spinnen en breien, met beeldhouwen.
Een mooie open geest kwam me vandaag tegemoet met een positieve instelling, want net als ieder menselijk wezen heeft ze ook te maken met strubbelingen, zowel lichamelijk als geestelijk.
Acceptatie en ontspanning openen vaak de weg om ermee verder te komen.

Een zangvogel dus binnen vandaag, maar buiten was er ook zoals elke dag weer veel vogelactiviteit.




Voor het kamerraam hangt een voederbakje waar meesjes en andere vogeltjes gretig af en aan vlogen en zo hun graantje meepikten.

Vanmiddag even op en neer gegaan naar St Oedenrode en daar Leny en Paul bezocht.



Toen ik rond vijf uur terug was was Piet druk bezig pizza te bereiden.
Eigenlijk eten ze zaterdag altijd samen pizza maar ter ere van mij werd deze feestmaaltijd vandaag bereid.




Mijn buikje goed gevuld maak ik me op voor het plan van morgen. Dan wil ik Helmond aandoen met de accordeon, gevolgd door de fietstocht terug naar Alphen.
Helmond heeft een grote markt en er is ook een ruime voetgangerszone.
Het is daar zeer lang geleden mijn laatste optreden, dus mooi om er weer eens te komen met onder andere kerstliedjes.

Maar eerst wacht nog een gezellige avond met Piet en Jet.

Doei.

1 opmerking:

  1. Ik snap dat je genoot van de pizza. Doe ik op vrijdag na de repetitie van Irish Cream ook altijd. 😋

    BeantwoordenVerwijderen