donderdag 16 december 2021

Via een omweg naar Wijchen.

 

            Mistige fietstocht vandaag.





De kortste weg naar Wijchen is:hier de Maas oversteken, dan naar Ravenstein, en dan daar via de brug weer naar Gelderland.
Maar de hele week ligt hier de pont eruit.
In Gelderland blijven betekent drie kilometer om.
Maar Wijchen waar donderdag markt is leek me toch wel wat voor vandaag.
De vorige keer, enkele maanden geleden, was de markt niet zo gezellig.
Vandaag ook weer niet.
Net als toen waren waar ik stond  hangouderen aanwezig die het peil verlaagden met soms rare opmerkingen waar je niet op moet reageren.
Ze hielden zich wel gedeisder dan de vorige keer

Na de pauze ben ik niet meer op de markt gaan staan maar in een speelstraat en daar kwam in e
en serenere sfeer de muziek meer tot zijn recht.
Ook vanmiddag na lunch van frites, krentenbollen en koffie heb ik daar weer kerstliedjes afgewisseld met mijn gekke creaties.
Ook was er tussen de middag een ontmoeting met Nicole, een vriendin die in Wijchen woont en half één klaar was voor vandaag met haar werk in de thuiszorg.

Zonder boodschappen dit keer naar huis gefietst, want er is hier nog genoeg voorraad en morgen ga ik er toch weer op uit.
Tot aan de kerst zoveel mogelijk is mijn devies, maar vanaf dinsdag zal het spelen naar (weers)verwachting moeilijker worden met koude handjes. Nu  doen die nog precies wat mijn hoofd wil.
Voor morgen heb ik Rhenen bedacht,mijn gevoel reageert daar het best op tot nu toe.
Maar het kan natuurlijk altijd nog anders worden.

Een prettige warme avond gewenst met nog een foto van twee hondjes die een diepe kuil aan het graven waren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten