vrijdag 31 december 2021

Alleen het oude jaar uit en het nieuwe in.

 


Zoals meestal elke jaarwisseling ga ik die nu ook weer lekker alleen doorbrengen in mijn bootje.
Gewoon lekker op tijd naar bed, zodat het nieuwe jaar uitgerust begonnen kan worden.

Vandaag moest ik alleen even naar Beneden Leeuwen om daar boodschappen te doen, verder was het thuis te doen in de warme boot.
Vanmiddag is André vertrokken voor een paar dagen naar zijn dochter in Duitsland en heb ik het rijk hier even alleen.
Even helemaal in mijn eigen sfeertje te zijn is voor mij als een weldaad.

De zon kwam vanmorgen weer eens heel mooi op in de prachtig rode tinten van de horizonlucht.






Later op de ochtend nestelden zich een stel mensen op de door de pont niet bezochte veerstoep om, zoals ik later begreep, zich met carbidschieten bezig te houden.



Af en toe schrik je van zo'n knal, honden en vogels raken van slag, maar een mens moet zich af en toe uit kunnen leven.

Mijn kaarsen beginnen op te raken. Die verzorgen in hoofdzaak mijn verlichting.
Net als vorig jaar verraste de lockdown me en kan ik nu niet even naar de HEMA toe ervoor.

Vanmorgen was er ook een bericht van Nederlandse vrienden die een jaar geleden naar Italië zijn verhuisd.
Een wens voor 2022 is om hen er daar op te gaan zoeken.


En liefst met de fiets natuurlijk.


Maar liever niet in bovenstaande omstandigheden.

Buona Sera.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten