woensdag 22 december 2021

Zonder verbinding met de andere dimensie is het moeilijk iets te bewerkstelligen.

 Bert was vanavond bij me en we hebben samen gegeten en gepraat over onze wederwaardigheden.
Hij heeft al jaren een praktijk in de homeopathie.
Soms lukt het om de kern van iemands problemen te raken en met het juiste middeltje heel veel te bewerkstelligen.
Soms lukt het ook niet, hoewel hij toch dacht iets te hebben gevonden wat bij die persoon aanslaat.
Dit begrijp ik goed, want in mijn leven draait het ook om inspiratie. Soms wil je wel iets, maar als je de zegen niet hebt bij een ondernening die je wilt doen komt er niks van terecht en is het zelfs
 gevaarlijk.

Zo kan ik bijvoorbeeld niet zo maar op reis gaan alleen omdat ik zelf er zin in heb. Altijd vraag ik me af of het plan wel gedragen wordt.
De mens wikt, God beschikt.
Altijd is het van belang af te wegen of iets goed voelt.
Omgekeerd kan ik ook in iets helemaal geen zin hebben, of iets heel gevaarlijk vinden maar toch ergens voelen dat ik het doen kan of zelfs doen moet.
En dan gaat het ook, dan krijg je soms op wonderbaarlijke wijze steun.
Mijn Franse vriend Michel die veel bijzondere dingen gedaan heeft in zijn leven, zegt bij alles wat hij
doet ook:" Si Dieu veut". (Als God het wil).

Het was vandaag  de dag van de grote afwas.
Buiten stonden zelfs welgeteld elf pannen te wachten op een schoonmaakbeurt.
In de meeste ervan zat ijs dat eerst ontdooid moest worden. Daar zorgde de kachel voor.





Het hele werkje nam zeker twee uur in beslag.

Vandaag zou Bert misschien komen en hij kwam 
Een goede reden om weer eens een dagje niet op stap te gaan.

Morgen zullen we weer zien wat het wordt, maar er hoeft in ieder geval niks.
Een fijne avond gewenst.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten