donderdag 23 december 2021

Kachelpijp kopen in Druten gecombineerd met daar te spelen.





Kachelpijp,wcpapier, klompen......Gert is weer thuis na zijn uitstapje.


Eventueel zou bezoek komen vandaag, dan was
 ik thuis gebleven, maar dat ging niet door en dus willigde ik een plan van mij in om kerstliedjes te gaan spelen bij een supermarkt.
Beneden-Leeuwen had ik in mijn hoofd.
Echter, bij beide winkels daar vond ik het te rustig. Ik had niet de moed om daar te proberen sfeer te maken.
Na boodschappen gedaan te hebben in één daarvan was de durf er nog niet.



          Geen aantrekkelijke plek om te spelen.



Maar toen kwam ik op het idee naar Druten te fietsen, zo'n tien kilometer oostwaarts.
Daar is een winkelcentrum waar ik op marktdagen vaak speel en het gaat daar altijd goed.
Bovendien is hier Het Kachelwinkeltje.
Ik moest hoognodig meer nieuwe pijpen hebben.Eentje had ik bij mijn vorig marktbezoek daar al gekocht, maar de twee andere delen van het uitlaatsysteem zijn ook erg versleten door de tand des tijds(twee winters)
Het is wel lockdown maar als je van tevoren besteld mag je artikelen ophalen.
Om vier uur stond ik voor het gesloten winkeltje te telefoneren met de vrouw van de handelaar.
Hij was zelf even weg, maar ze verwachtte hem over een half uur terug.
Het werd een uurtje dat nuttig opgevuld werd door inderdaad te spelen op dat pleintje tussen twee supermarkten waar de sfeer zoals meestal weer prima was voor mij.

De nog warme kachel kon bij thuiskomst met heel veel moeite en rookontwikkeling binnen weer opgejut worden om de zaak te verwarmen en het eten gaar te krijgen.

Morgen na opstaan kan ik na schoonmaken van de kachel één nieuwe pijp aanbrengen..Hij had er niet meer en vanwege Corona krijgt hij ze niet aangevoerd voorlopig. Een nieuwe boog die ik ook nodig had had hij wel.
Ik neem aan dat dit toch alweer een verbetering zal zijn.

Zo werd Narda in de contreien van Deventer vanmorgen door de zon begroet.





Dag dag. Morgen is er weer een dag 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten