zondag 26 december 2021

Test negatief, daarna naar kerstbijeenkomst in Schaijk bij Frans.

 André had een test liggen, met Duitse beschrijving, van zijn dochter in Duitsland, die ik mocht gebruiken.
Hij deed wel alsof ik een gevangenisboef was toen we elkaar spraken vanmorgen. Zo afstandelijk en het pakketje werd buiten op grote afstand van hem neergelegd waar ik het op mocht rapen, zoals met honden die eigenlijk gevaarlijk zijn maar toch te eten moeten  krijgen.
Hij wil voorzichtig zijn en geen COVID krijgen.

Daarna moest de puzzel opgelost worden van hoe de test in elkaar zit.
Ik vind het altijd moeilijk om een beschrijving van iets te snappen en naar de praktijk te vertalen.

               Daar ligt het pakketje uitgestald.



André wist niet hoe het werkte, maar Wineke, die misschien zou komen had zelf ook al ooit een test gedaan, maar daarmee werd ze vooral geholpen door haar zoon Bruno.
Maar ze wilde me wel helpen en dat was een extra reden voor haar om te komen.
We zijn er samen uitgekomen na bestudering ook van filmpjes.
Wat nog mooier was, het resultaat van de proef was negatief.




Ondertussen lag er de uitnodiging van Frans om op tweede kerstdag bij hem te komen, tezamen met drie dames die ik alle drie kende.
Wineke was ook welkom. Zij en Frans kennen elkaar ook goed.
Nu ik geen Corona had was het voor mij duidelijk dat ik wilde gaan, en het leek me ook een gezelschap waar Wineke in zou passen.
Ze besloot om ook mee te gaan , of beter, ik kon met haar mee in de auto.
Al een paar maanden staat bij Frans een fiets die ik van hem gekocht heb en die kan ik dus morgen mooi naar huis fietsen. Nu blijf ik hier slapen na inderdaad een heel gezellige avond in een gezelschap waar Wineke inderdaad goed tot haar recht kwam.



Goede gesprekken over persoonlijke onderwerpen waren er.
Ikzelf was niet zo spraakzaam, onder andere omdat de heesheid weliswaar minder was dan gisteren maar toch nog wel vloeiend praten in de weg stond.
Behalve dat was ik vandaag net als gisteren  best fit.
Ik had afgelopen nacht lang geslapen, van 19 tot 8 uur met enkele tussenpozen.In een bed bij Frans ga ik nu,half twaalf de slaap opvatten.

Welterusten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten