zaterdag 26 februari 2022

Een bezoek, anders dan anders.

Vanmorgen kwam Hanny op de koffie. Altijd gezellig, maar vandaag was het anders.
Ze kwam niet met haar trouwe maatje Flipje die altijd kwispelend en enthousiast naar me toe rent als ze eraan komen.
Gisteravond heeft de dierenarts het diertje in laten slapen. Een goed besluit omdat het beestje steeds krakemikkeriger werd.


               Flipje op één van zijn laatste (moeizame) wandelingen.

Dat het nu uit zijn lijden verlost is geeft rust voor beide partijen.

Verder was het vandaag weer een thuisdag, niet gebruikelijk voor een zaterdag. Maar net als gisteren kreeg het bezig zijn hier voorrang op het gaan spelen, temeer ook dat carnaval al genoeg vertier geeft voor de mensen, daar kan mijn spelen niet veel meer aan bijdragen.
Laat mij maar voor een carnavalsstemming zorgen op andere dagen van het jaar.

De donkergrijze wol voor mijn trui is bijna op, dus om verder te kunnen ben ik de laatste dagen wat bij gaan spinnen.




Tegen de avond vond ik dat er nu wel genoeg wol op de klos zat en heb ik er een streng van gemaakt.



Die ligt nu in een emmer met lauw zout water schoon te trekken.

Ondertussen staat in het Oosten de wereld in brand, terwijl dat hier ook zojuist het geval was, maar op een mooiere manier.


 

Een fijne avond gewenst, en morgen een mooie zonnige dag.


      Deze laatste spreuk krijgt dan een andere eigenaar.

Au revoir.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten