maandag 21 februari 2022

Stilte ...... na de storm.

 Zal de wind het voorbeeld volgen van de regen en ook ophouden of in ieder geval minder worden?
Dan is het weer opgelucht ademhalen en genieten van de stilte NA de storm.
Tot drie uur was het naar buiten gaan nog geen prettige gedachte, maar toen het droog was durfde ik de fiets te benaderen die nog geen zadel had.
Het is zaak om die te kunnen berijden zodra ik dat zou willen en morgen staan er in ieder geval boodschappen op het programma en misschien weer spelen in Oss, wat vorige week vanwege het draaiorgel niet veel uithaalde.
Het is gelukt, mijn technische ingreep.
Een inbussleutel, van André geleend, bracht uitkomst.
De mijne, die ik uiteindelijk tussen mijn roestende fietsenspullen vond, had een te korte arm om genoeg kracht te kunnen zetten.


         Mijn fietsenspullen.


Hier had ik nog drie andere zadels liggen, alle van afgeschreven fietsen gehaald.
Nu is mijn fiets weer reisvaardiger.



Toen het nog nat was had ik ook al een voor mij gemakkelijkere reparatie gedaan.


Gaten in de mouwen van deze veel gebruikte trui zijn gedicht.
Dan kan hij binnenkort in de was, evenals al die kleren die vandaag aan de beurt waren op maandag-wasdag.



Ze kunnen nu lekker droog waaien, maar uitkijken blijft nodig, want net vloog er al één met knijpers en al het water in.

Mijn spinnewiel weer tevoorschijn gehaald want mijn grijze wol is bijna op.





Een vriend van mij maakt grapjes die ik niet altijd meteen snap.
Het kwartje valt dan niet, maar een echt kwartje is pas geleden wel gevallen.
Iemand had klein geld in de portemonnee en vroeg me om te wisselen. Daar zat ook een kwartje uit 1945 bij, ontdekte ik later.
Hij had niet in de gaten dat een oud kwartje uit het wilhelminatijdperk veel geld waard kan zijn.



Als de vergelijking met dit dubbeltje op zou gaan zou het  wel eens enkele honderden euro's waard kunnen zijn.


Maar na nadere beschouwing zal dit kwartje dat bedrag niet halen als je het met dit vergelijkt.



Nu, kwart over acht, mag ik weer eten.
Zojuist van buiten vast enkele kledingstukken van de lijn gehaald, waaronder een trui van André, om ze hier boven de kachel wat verder te laten drogen.
Het waait nog vreselijk hard, nog steeds hoor je binnen de wind loeien.
Maar een gezellige avond zal het toch worden.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten