woensdag 9 februari 2022

Het verzamelen van hout afgerond. Bezoek van Bert

 Vandaag nog ruim twee kruiwagens hout van Rijkswaterstaat naar de boot gesleept.


Deze zijn nu bijna allemaal kachelklaar gemaakt.
Sommige stukken liggen op de sneldrooginstallatie(op de kachel).



Vanmiddag is Mary bij André gearriveerd, een vriend van hem die ik ook ken. 
Hij woont in de buurt van Berlijn en blijft een paar dagen.
Hij is goed in lassen en een dezer dagen, waarschijnlijk morgen gaat hij wat leuningen bij mij repareren.




Ook staan er twee palen bij mij in het water die hij recht gaat helpen trekken.


           Dit is er één van.

Dit gaat allemaal met behulp van een kettingtakel, die op de bovenste van de drie foto's zichtbaar is .
André denkt ook met kettingtakels de gezonken roeiboot via die palen omhoog te kunnen trekken.
We zullen het merken morgen.
Maar zelf moet ik eerst naar die prikinstallatie.

Wat de trui betreft is het motief van die acht die ik gisteren in mijn hoofd had nu veranderd in de volgende figuur.



Vanmiddag is Bert op bezoek gekomen en we hebben samen gegeten.



Hij had vandaag in Oss waar hij op woensdag praktijk homeopathie heeft wat minder cliënten gehad dan gepland en dus kon hij bijtijds komen.
Een uurtje geleden tufte hij weer naar Zutphen waar hij woont.

Een genoeglijke avond is mijn wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten