vrijdag 18 februari 2022

Anna zingt nog harder dan de storm.

 Met mijn gasten in mijn kleine hokje terwijl de wind ongenadig rond de keet gaat.
Een ongeorganiseerde en zeer gezellige bende.
Het begon vanmorgen met het liedje " Wordt wakker" en daarna is Anna bijna niet meer opgehouden met zingen en Borg en ik deden veelvuldig mee.



Vanaf drie uur had ze wel concurrentie van de wind die hoe langer hoe meer zich deed gelden.
Tot nu toe, half acht, lijkt de schade nog te overzien.
Alleen op een gegeven moment zag ik een hele zwerm hout in het water zwemmen.
In plaats van een foto ervan te maken leek het me verstandiger om er zoveel mogelijk van uit het water te vissen.
Ze waren afkomstig van die mooie stapel waar ik al zo vaak mee heb gepronkt op deze blog.

Vanmorgen voordat de windstoten begonnen zijn we nog flink aan het bijlen gegaan.
Mij onmogelijk splijtbaar geachte stammen hebben we aangepakt. Borg is het gelukt.



Het resultaat van ons hakwerk tot nu toe ligt hier.


Krom hout geeft recht vuur en ook rechte stapels


Anna was even wezen wandelen en had fluitekuid geplukt.
Hiervan maakten we vanmiddag fluitekruidsoep.




Er ging ook broccoli doorheen, pompoen en aardappelen.



Hier nog een creatief product van Anna. Ra ra wie is dat?



Een rustige avond is mijn wens.
Morgen zien we wel hoe het vannacht gaat lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten