donderdag 3 februari 2022

Bijna al het van de snippermachine geredde hout ligt nu bij of in de boot.

 Van het hout dat nu nog niet gesnipperd is heb ik vandaag het meeste hier gekregen.
Er ligt nog wel een hele mooie stam die ik zou willen hebben. Maar hij hangt gedeeltelijk in de Maas en een stuk afzagen lukte eergisteren al niet omdat de zaag klemde.
Misschien vind ik nog wel een methode, zonder zelf te verongelukken, om het gewilde object boven water te krijgen.
Ziehier mijn aanwinst tot nu toe:


Dit, plus enkele hapklare brokken die zo meegenomen konden worden.



En dan was er ook nog een aardige hoeveelheid oud hout, waar geen sap meer in zat, en dat ligt nu boven de kachel bij te drogen om volgende week al gebruikt te kunnen worden.



Een blik in de kachel geeft het volgende beeld:



Weinig problemen meer met slecht trekken zoals dat een maandje geleden even het geval was.

Bij het plaats maken voor het neer te leggen hout ontdekte ik twee vergeten roeispanen die onder het gras lagen te rotten, maar zo te zien toch nog in redelijke staat zijn.



Dat is in ieder geval fijn dat ik die heb. Nu nog een keer de gezonken roeiboot boven water halen die al jarenlang " onderzeeër" is, en dan zou ik misschien weer kunnen roeien als deze nog heel is.

En ondertussen ligt het meertouw klaar om bevestigd te worden. Vandaag was het weer te guur voor André hiervoor.




En plots ontdekte ik vandaag de oplossing van de uit zichzelf spelende accordeon.
Op het niet goed sluitende gaatje een plakkertje gedaan en na de herbevestiging van alle onderdelen bleek inderdaad het euvel verholpen, behalve dat ik nu ergens een toon mis, maar dat is niet zo belangrijk.
Zo ontechnisch als ik ben lukt het me bijna altijd accordeonproblemen op te lossen.

Vandaag plots bericht gekregen van Jan en José.
" Ra ra waar zijn we?",was de vraag bij deze foto met José.



     Ergens onder Valencia.

Jullie krijgen dus zowel van mij( kachel) als van onze zonnegasten de warme groetjes.
     
            HASTA LA VISTA !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten