maandag 7 februari 2022

De rukwinden hielden maar niet op vannacht.De plaat is op het gat gebleven zonder de gewichten.

 Het bleef maar tekeer gaan vannacht. De golven bleven onverminderd op mijn jachtje slaan, mijn huis bleef op en neer gaan.
Woedend sprak ik de weergoden aan:"Kunnen jullie niet een keertje ophouden?"
En ik dacht maar aan mijn jachtje waar de regen vrij in kon vallen als mijn dakbedekking opnieuw in het water zou glijden, wat onvermijdelijk was als de boot zo bleef schudden.
Tot mijn verbazing was vanmorgen de multiplex plaat nog op zijn plek, maar zonder de zware bloempot en de gewichtige fluitketel.



Deze waren dit keer niet in het water terecht gekomen maar lagen op het bootje. 


De ketel links en de zwarte bloembak rechts op het randje.

Vandaag overdag is het weer rustiger geworden.
Met André deel drie van het project " boot beter vast leggen" uitgevoerd
Woensdag waren we begonnen. Toen kwam er bezoek.
Zaterdag toen ik speelde is André in zijn eentje verder gegaan.
Vandaag ligt het touw zo ongeveer zoals André het hebben wou, maar moet misschien nog iets verder aangetrokken worden.


Woensdag of verder in de week waarschijnlijk deel vier van het vierluik.

Hanny kwam vanmiddag op bezoek. Wandelend met Flipje zagen we  daar bij de pont een flinke boomstam die verdomd veel leek op het begeerde hout dat ik vorige week niet van de stapel kon krijgen zonder gevaar om in de Maas te vallen.
De storm had er dus netjes voor gezorgd dat de stam voor het oprapen lag.
Nu ben ik bezig om stuk voor stuk de al gezaagde delen hierheen te dragen.

Gisteren heel veel was in de waspan gestopt.
Na een nachtje weken zijn de meeste kleren weer lekker schoon.
De hele dag in de wind maakte alles al vrij droog.
Daarna is alles nu boven de kachel helemaal droog geworden.




Zojuist weer sperziebonen gegeten. Dit keer komen ze uit Ethiopië.



En zo nam de zon vanavond afscheid van ons:



En voordat ik afscheid neem nog even kijken wat Hanny onderweg naar huis gezien heeft.



Het ooievaarsstel dat elk jaar het nestje bewoont bij de buren die op het eind van de Veerweg wonen. En, niet te vergeten al die kraaien daar in die boomtoppen.

Welterusten in een rustig vaarwater.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten