zondag 6 februari 2022

Vreselijke rukwinden leken mijn jachtje te verscheuren.

 Een half uur geleden stond ik daar in de storm te bedenken hoe ik het kapotgewaaide luikje kon vervangen met iets anders zwaars als waar ik het probleem vanmiddag mee opgelost dacht te hebben.



Toen had ik twee met grond gevulde bloembakken op een multiplex plaat gezet.

Maar zojuist tijdens het aardappelen schillen was het een geloei van jewelste waar je bang van werd. Mijn anders zo stabiele boot schudde heen en weer.
Een blik naar het donkere buiten leerde me dat het gedichte gat gewoon weer gat geworden was
Dus ik mijn jas aan en naar het jachtje dat heen en weer gesmeten werd door de wind en kraakte van ellende bij elke stoot die het maakte tegen mijn hoofdverblijf.
Twee keer om het vlonder heen gelopen en niks zwaars gevonden.
Misschien was het ook niet meer nodig en zou het jachtje bij dezen helemaal vernield worden zodat het naar de sloop kon.
Toen de loopplank over om op de kant nóg zo'n multiplex plaat te vinden.
Dit was linke Loetje, vooral op de terugweg met die plaat onder mijn armen. Het was zaak om goed evenwicht te houden op die smalle loopplank om niet met zo'n rukwind zelf ook in het water terecht te komen.
Met een ketel met grond die ergens nog stond en een ronde goed gevulde bloempot op die plaat hoop ik nu dat niet hetzelfde gebeurt,maar zeker is er niks. Want na een relatieve stilte hoor ik buiten de wind al weer opvlammen.
Morgen lees je wel hoe het af gaat lopen vannacht.

Toen ik vanmiddag even de regen trotseerde zag ik tot mijn verrassing dat het gesneeuwd had.



Tenminste, dat dacht ik.
Met mijn vingers wroetend in de sneeuwberg bleek de temperatuur wel mee te vallen.
Even later zag ik wat de oorzaak was van de zeer plaatselijke sneeuwbui.


Een zeepflesje was omgedonderd en verspreidde zijn sop.

Ja, het was een dag met extreem weer. Heel blij om een dak boven mijn hoofd hebben en een winddicht verblijf.
Je kunt er niet omheen............


.........net als hier moeten we soms pas op de plaats maken voor de natuurkrachten.

Een rustiger vaarwater is evenwel mijn wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten