vrijdag 4 februari 2022

Slecht weer voorspeld, toch naar Druten.

 Vrijdag, een erg geschikte dag om accordeon te spelen, maar vandaag werd regen voorspeld vanaf half drie.
In de ochtend naar Geldermalsen had ik geen zin in, omdat ik ook nog met hout verder wilde gaan.
Het zag er naar uit, hoe verder de ochtend vorderde dat het maar het beste was om thuis te blijven.
Maar ja: geen brood meer in huis, noch aardappelen, groente, boter, kaas, noem maar op.
Ik had al een week de winkels niet meer van binnen gezien.
Toen het half één was besloot ik toch om mijn accordeon in de fietstas te laden, mijn rode optreedbroek aan te trekken en naar Druten te gaan.
Een grote regenkans betekent nog niet dat het langdurig blijft regenen en zou ik maar weinig aan spelen toekomen dan was het toch in ieder geval zeer nuttig om mijn voedselvoorraad weer aan te vullen, want ook vanavond moest er weer gegeten worden.

En dat is inmiddels gebeurd. Boerenkool met spekjes stond op het menu.



De voedselhoeveelheid was zo groot dat ik allerhande kunstjes moest uithalen om het allemaal mee te krijgen. Onder andere kwam de accordeonkoffer er aan te pas om het eten voor vanavond en de thee voor morgenochtend te vervoeren.
Op het laatst zat ik alleen nog met het brood in mijn maag. Hoe moest dat mee?
Ik dacht aan een touwtje, en het daaraan laten bengelen,maar dat had ik niet, en toen bedacht ik het volgende:



Geklemd in de sluiting van de koffer.


Een half uur had ik ook nog kunnen spelen tot de regen begon en dat ging zoals gewoonlijk weer heel goed en gezellig.
Ach, morgen wordt het mooi weer en dan wordt het weer een mooie speeldag, nu fietste ik in alle tevredenheid weer terug, dankbaar dat de winkels alles hebben wat je begeert. Regen en wind konden me niks schelen, zeker als ik me voorhield nu niet in deze omstandigheden een plekje voor de tent te hoeven zoeken, maar in een spoedig warm huis terecht te mogen komen.

Op de heenweg was deze molen volop aan het werk. Een beetje eng zelfs om onder die wieken door te moeten fietsen.



Mijn eerste liedje was:" Daar bij die molen".
Nu weet ik dus waarom dat in mijn hoofd speelde.



            De huisvlijt levert deze tussenstand.

Een prettige avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten