zondag 3 april 2022

Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd.

 Zojuist is Dick hier luid toeterend weggereden. Dick is de man die kaas verkoopt op de markt van Wageningen, die af en toe voorkomt in deze blog als ik tegenover zijn kraam accordeon sta te spelen.


Hier zie je de silhouetten van ons beiden met elkaar verweven. Dat krijg je als je een foto maakt van buitenaf door de glinstering van het raam.
Als je goed kijkt zie je ook nog de blauwwitte figuur die op mijn trui is ontstaan.

Dick was heel uitgelaten bij zijn vertrek vanwege de spreuk "Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd".
Deze heb ik hier nergens meer staan,naar ik  weet.
Hij heeft wel het spreukenbordje mee met "Als je tegen de stroom in blijft gaan kom je vanzelf bij de bron".

We hadden een gezellige spraakzame middag en hij heeft ook meegegeten.
De op het vuurtje buiten klaargemaakte maaltijd vond hij heel lekker.
Je proeft dat er een bepaalde meerwaarde in het eten zit vanwege dat het zo bereid is.



Hij is fijnproever, dus hij kan het weten.




Hier zit hij uit te buiken, terwijl ik de blik op de oneindige einder heb gericht.



Voor Dick was Erik geweest vanmiddag. Ook een filosofische ontmoeting zoals meestal, gecombineerd met cryptisch denkwerk. Jammer dat de twee elkaar niet meer ontmoet hebben.
Ook hij had een spreuk mee, maar gaf me tegelijkertijd stof voor een nieuwe:"Als God glimlacht vergeet dan niet omhoog te kijken".

In ieder geval heb ik vandaag ook ruimte geschapen om het een en ander weer te noteren.



Een genoeglijke nacht is mijn wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten