woensdag 27 april 2022

Vier mei crematie in Echt, vandaag van Wineke (Erp) naar Piet en Jet (Breugel).

 Duidelijkheid is gekomen. Vanmorgen kreeg ik bericht van Marlène in Limburg dat haar moeder is overleden en dat vier mei de crematie is.
Wetende dat dat te gebeuren stond had ik mijn reisschema voor de eerste weken vastgelegd: rustig aan via bezoekjes naar het zuiden fietsen om dan tegen die tijd de crematie mee te maken.
Nu weet ik dus dat ik nog minimaal een weekje heb alvorens verder te trekken.
Nu bij Piet, die handig is in de digitale wereld. Aan hem kan ik wat hulp vragen voor onder andere een ander contract voor deze smartphone.

De tocht vandaag hield onder andere halt bij twee kapelletjes. De eerste in Beek en Donk.


Binnengegaan was er tijd voor gebed en ook heb ik wat geschreven in een schrift dat daar lag.

Het tweede kapelletje was ter ere van Sint Servatius.






Het is vandaag Koningsdag en overal hingen vlaggen uit, ook hier bij een groot gebouw waar veel bejaarden komen.





Dit waarschuwingsbord viel me op.




Rond drie uur was ik bij Piet en Jet, waar ook goed voor me gezorgd wordt. Een overvloedige maaltijd werd me aangeboden.




       Bon appétit!

Piet zorgt ook goed voor zijn tuintje. Naar zijn zeggen bemest en bewatert hij het gras regelmatig, zodat hij ook regelmatig moet maaien.



Jet probeert hier hem pootje te lappen, maar is niet gelukt.

Vogels worden ook uitgebreid gevoerd. Zojuist zat er een Turkse tortel op de schutting.




Je kunt hem herkennen aan die zwarte streep op zijn nek, aldus Piet, die heel wat vogels kent.

Morgenochtend is die duif één van de vele gasten die aan het ontbijt in de tuin zullen verschijnen.

Binnen en buiten staat er van alles te kiemen.


Over een paar maanden zal het in de tuin een bloemenzee worden.

Nu, acht uur, heeft de zon de binnenplaats verlaten en ben ik naar binnen gegaan.

Een fijne avond gewenst.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten